Esta web utiliza cookies propias y de terceros para analizar y mejorar tu experiencia de navegación. Más información

IMF

"Beyond Use-Wear Traces: Going from tools to people by means of archaeological wear and residue analyses"

CAT / ESP

Aquest llibre reuneix comunicacions de destacats estudiosos en el camp de l'arqueologia, amb l'objectiu d'analitzar el paper de la traceologia d'usos i residus. S'inclouen estudis sobre aspectes tecnològics de la cultura material, i a partir d’una perspectiva funcional, els diferents treballs exploren diversos temes com l’aprenentatge, la dinàmica de grups, l’estat social, l’economia, l’evolució tecnològica, l’organització espacial, els patrons de mobilitat i els territoris o les adaptacions als canvis culturals i ambientals.

Entre les contribucions que recull aquest volum, es troben dues en les quals participen investigadors de la IMF.

A "Stone tool use and rejuvenation at the Late Palaeolithic site of TH.413 Wadi Ribkout, southern Oman", els Drs. Yamandú H. Hilbert i Ignacio Clemente-Conte presentem els resultats de les anàlisis traceològiques i de reajustament realitzades al sud d'Oman.

A "New insights into the technological management of the Neolithic cowrie beads in the Levant. An experimental and traceological approach", Hala Alarashi es fixa en les troballes del poble del pre-ceràmic neolític B (PPNB) de Tell Halula (nord de Síria), analitzant un important conjunt de perles que s’utilitzaven en la composició de cinturons i ornaments en forma de diadema, a través d'anàlisis i comparacions tecnotraceològiques amb les referències experimentals creades.

 

Usted está aquí: Inicio Servicios Biblioteca Noticias Noticias Biblioteca "Beyond Use-Wear Traces: Going from tools to people by means of archaeological wear and residue analyses"