Centre d’interpretació del Jaciment ibèric de la Font de la Canya – D.O. Vinífera
Activitat gratuïta
La forma en què els nostres avantpassats criaven i aprofitaven els animals ha tingut un impacte significatiu en la nostra societat i en l’evolució de l’alimentació humana. Comprendre aquestes pràctiques ens fa apreciar la importància de la sostenibilitat en la producció d’aliments en l’actualitat.
Aquesta activitat pretén explicar com era la dieta animal en el passat i quin és el treball dels arqueòlegs. Per això, es duran a terme:
– Un taller didàctic d’arqueozoologia amb esquelets animals actuals (ovella, cabra, cavall i porc), en el qual es donaran a conèixer les principals diferència esquelètiques entre ells. A més, s’explicaran quins aliments se’n poden obtenir (formatges, carns curades, etc.).
– Una visita al Museu-Centre d’Interpretació D.O. Vinífera, de la mà d’arqueòlegs.
– Una degustació de productes locals d’origen animal que podien haver existit fa 2000 anys. Un tast km0 acompanyar de most pels més menuts i vi pels acompanyanys.
Material de descarga